LinkedIn udvikler sig hele tiden – ligesom alle de andre sociale medier i øvrigt gør. Der kommer nye og spændende funktioner til, som vi kan bruge i vores professionelle virke og når vi benytter LinkedIn til markedsføring. LinkedIn barsler også med en del nyheder i 2023 og vi har samlet 4 spændende nyheder, der enten er implementeret eller går live eller går live i løbet af 2023
1. Planlægning af indlæg
Det er allerede nu blevet muligt at planlægge dine indlæg på din egen profil. I 2023 skulle det også blive muligt at planlægge indlæg på virksomhedssider direkte i LinkedIn. Det betyder, at det bliver nemmere for os at arbejde struktureret og målrettet med sine indlæg.
Du planlægger dine egne indlæg ved at bruge uret ved siden af “planlæg”

2. Produkter på din virksomhedsside
Det er allerede muligt at tilføje produkter til din virksomhedsside. Du har derfor mulighed for at tilføje dine produkter til din side og blive fundet i søgninger, når andre brugere søger på de produkter eller ydelser, som du tilbyder. I løbet af 2023 vil LinkedIn forbedre produktsøgemulighederne og gøre produkterne mere synlige på LinkedIn

3. Alt-tag på billeder
Det er allerede nu muligt at tilføje alt-tag på dine billeder. En alt-tag gør at læsere, der ikke kan se billeder, stadig har mulighed for at vide, hvad der er på dine billeder. Derudover har det en positiv effekt på din SEO. I løbet af 2023 forventer LinkedIn også at indføre alt-tags på annonce billeder, så du kan få endnu mere ud af denne funktion

4. Automatiske undertekster på video
Når du bruger video på sociale medier, så skal de tekstes. Det gør det muligt stadig at få et budskab ud af videoen selvom din følger ikke har mulighed for at se video med lyd. I løbet af 2023 vil LinkedIn implementere automatisk tekstning af dine videoer – i første omgang dog på engelsk.