Webshopmaster - et nyt effektivt tilbud!

Et akademifag i E-handel

E-handel Webshopmaster – 6 ugers lærerig akademifag!

Få en praktisk anvendelig uddannelse, og lær at arbejde med webshop, e-handel og digital markedsføring. Kom med på dette 6-ugers akademifag i E-handel og få ny og vigtig viden.

Hvem kan deltage: Ledig, Ansatte

E-handel handler om meget mere end at lægge tekst og billeder ind i en webshop. Der skal også være styr på, hvordan en tekst skal skrives, om det er et tilbud eller branding? Og hvordan et billede skal behandles, for at virke bedst muligt. Du skal desuden kende de grundlæggende juridiske spilleregler, eller vide hvordan økonomien for en webshop fungerer. Det kan vi lære dig, plus vi også underviser i, hvordan du markedsfører din webshop og din virksomhed digitalt – sammen med alle de gode tilbud, som skal give kunder og omsætning.

I løbet af 6 uger, kommer vi omkring alt, hvad der er vigtigt at vide i forbindelse med e-handel. Uddannelse i E-handel er opdelt i forskellige blokke, med hver deres fokusområde: Oprettelse af en webshop, økonomi & logistik, projektledelse, digital markedsføring, analyser og jura.

Faget henvender sig til alle. Er du i tvivl, om faget E-handel er noget for dig, er du velkommen til at ringe eller skrive til os. Du kan ringe direkte til Allan Midtgaard på 4098 9216!

Faget i E-handel udbydes i samarbejde med

Praktiske informationer!

Forløbet tager afsæt i faget E-handel fra akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og afsluttes med eksamen (10 ECTS point).
Pris for uddannelsen på åbne hold (ikke ledige) kr. 12.900 ekskl. moms, der faktureres ved tilmelding. 

Bemærk, der er mulighed for tilskud på op til kr. 10.000 fra omstillingsfonden ved hurtig tilmelding til uddannelsen i e-handel. 
NB. 
Tilskuddet uddeles så længe der er midler i fonden. 
Desværre er der kun indsat 25% af det lovede tilskud i 1. kvartal. De er nu opbrugt, så der vil tidligst kunne søges om tilskud igen efter d. 31. marts 2019. 

Ekstra!

Uddannelsen i E-handel foregår I Randers eller Hedensted. Det er tilstedeværelsesundervisning, der kræver fremmøde 2-3 dage om ugen, mens resten klares som hjemmearbejde og digitalt.

Er der brug for en uddannelse i e-handel?

Læs artiklen hos finduddannelse.dk, hvor vi blandt andet ser på jobmulighederne nu og i fremtiden med en uddannelse i e-handel i bagagen.

Mød vores underviser på webshopmasteruddannelse

Undervisningsplan

Lektion 1

Introduktion. Hvad er e-handel.
Hvor går udviklingen hen

Hvad er e-handel og hvilken retning bevæger e-handlen sig i nationalt og internationalt (og lokalt). Der gives eksempler på store og små succeser inden for e-handel: Hvad skal der til for at få succes?

Lektion 2

Projektledelse af en webshop / strategi og plan: Hvorfor? Hvilke produkter? Hvilket marked?

Hvordan kommer jeg i gang med et Webshop projekt? Vi kigger på hvilke faktorer du skal være opmærksom på, når du starter et Webshop projekt. Du lærer at vurdere et Webshop projekt, og ”skille fårene fra bukkene”.

Lektion 3

Introduktion til e-commerce systemer 1

Vi starter med en teoretisk præsentation af Webshop systemer, og går direkte til Hands-on i 2 forskellige Webshop systemer, der viser bredden indenfor E-Handel administration.

Du prøver kræfter med WordPress Woocommerce og med Dandomain Webshop, som repræsenterer henholdsvis et såkaldt ”Open Source” system, og et ”Closed Source” system.

På den første dag får til opgave at oprette din første webshop og dine første produkter.

Lektion 4

Introduktion til e-commerce systemer 2

Vi tager udgangspunkt i den opgave du løste i går, og bygger videre på Webshop administration. Vi gennemgår standard opsætninger, så som lagerstyring, fragt, og betaling.

Du får til opgave at opsætte dine egne varelister, fragt- og betalinger.

Lektion 5

Introduktion til e-commerce systemer 3

Vi fortsætter arbejdet med webshop administrationen, og kigger på ordreflow, rabatkoder, import/eksport af data, og simple designændringer.

Lektion 6

DIGITAL MARKEDSFØRING
Google og Sociale Medier – aktiv annoncering

Introduktion til Google Ads. Vi ser på hvordan systemet er bygget op, lærer hvordan vi laver søgeords analyser, og bruger resultaterne til effektive annoncer.

Lær at bruge de sociale medier til mere end blot Boosting af opslag.

Lær at opsætte målgrupper og arbejd med annoncetyper og administration.

De sociale medier bruger vi både til at tiltrække nye kunder men måske mere vigtigt kan de bruges til at sikre en kundeloyalitet og dermed mersalg. Primært fokus vil være på Facebook og Instagram.

Lektion 7

DIGITAL MARKEDSFØRING
E-mail

Vi kigger på hvordan e-mail markedsføring tilfører Webshoppen nye kunder, på en anden måde end blot udsendelse af nyhedsbreve.

Vi tager udgangspunkt i det mest brugte E-mail system Mailchimp, og berører forskellige Pop-up værktøjer til promovering af budskaber.

E-mail markedsføring betragtes som én af de billigste former for marketing, med en høj effektivitet, hvis det gøres rigtigt.

Lektion 8

DIGITAL MARKEDSFØRING
Tekster til nettet

Søgemaskineoptimeringen handler om at få vores shop og vores produkter så højt op i søgeresultaterne som muligt. SEO er gratis markedsføring men også et område man skal arbejde med hele tiden.

Lektion 9

Analytics: Analyse og trafik

Google Analytics er det vigtigste værktøj for dig som Webshop Master. Her kan du se hvad dine nuværende og potentielle kunder foretager sig på din Webshop; hvordan de bevæger sig på siderne; hvor og hvornår de lander eller forlader din Webshop; hvilke kanaler der bidrager til aktiviteten; og mange andre målepunkter.

Resultaterne bruger vi til at lægge strategi for udviklingen af Webshoppen i fremtiden.

Lektion 10

Jura – persondata og handelsbetingelser

Vi ser på handelsbetingelser, GDPR, købeloven, og anden jura omkring Online salg.

Det er vigtigt at du som Webshop Master forstår reglerne, og kan opsætte de rigtige beskrivelser, så alle lover er overholdt, og du står juridisk stærkt i forbindelse med eventuelle tvister.

Lektion 11

Økonomi & Logistik

Du vil få en indføring i simpel bogføring, brug af budget, fakturering, lagerstyring m.m.

Lektion 12

Økonomi & Logistik

Fortsat

Eksamen